Karin Schmedt

Director

Karin Schmedt completed a financial services education program and is now an independent coach and consultant. Her work focuses on people, their motives for doing what they do, and the margins and limits of agitation.

With her ability for finding what is essential in situations, she advises people in the niche of tension-filled polarity between personal responsibility and management skills. The upshot of her professional experience is that people often find their jobs to be unfulfilling on account of unnecessary barriers.

Unsatisfactory results have led her to develop the urge for effecting real change in societal processes and offering the next generation a perspective.

As the founder of the Courage Initiative Foundation, she fosters children in developing their talents; as the editor of the Coeur Magazin, she publishes the courage to be different.

Laura Feuerbach

Project Team

Laura Feuerbach studiert Theologie und Philosophie. Dabei hat sie Spaß, Dinge von vorne nach hinten und von rechts nach links zu durchdenken. Sie möchte, dass sich Menschen frei entfalten, ihrer Kreativität freien Lauf lassen und ihr Potenzial entfalten. Weil nur so ein glückliches und friedvolles Zusammenleben möglich ist, engagiert sie sich in der SIC.

Claudia Spangenberg

Assistenz und Projektunterstützung

Claudia Spangenberg hat langjährige Erfahrungen im Bereich Organisation, Marketing und Veranstaltungsmanagement. Als Allrounderin unterstützt sie Karin Schmedt und die SIC, wo es nur geht.

Sie liebt Herausforderungen und möchte die SIC und ihre spannenden Projekte vorantreiben, umsetzen und gleichzeitig den Kindern unter die Arme greifen.

claudia.spangenberg@sic-stiftung.de    0163.6713211

Arnim Janssen

Project Management

Arnim Janssen is a theology student interested in the questions and meaning of life. Quite and structured by nature, he is devoted to bringing about a solidary and tolerant society and finding ways of realizing the visions of the Courage Initiative Foundation step by step.

Arnim.Janssen@SIC-Stiftung.de

Jaan Thiesen

Project Team

Jaan Thiesen ist seit über 10 Jahren begeistert in der Kinder- und Jugendarbeit tätig, um Kindern und Jugendlichen eine Perspektive für ihr Leben und einen guten Umgang untereinander zu vermitteln. Um diese Ziele später auch beruflich weiterverfolgen zu können studiert er derzeit ev. Theologie.

In der SIC sieht er die Möglichkeit seinen Blick auf die ihn beschäftigenden Themen zu erweitern und gleichzeitig aktiv an der Umsetzung dieser weiterzuarbeiten.